^Powrót na górę

  • Wymiana oleju:

    - silniki, skrzynie biegów, dyferencjały (mechanizmy różnicowe), układy wspomagania

  • Wymiana filtrów:

    - filtry oleju, paliwa, powietrza, kabinowe.

  • Naprawa zawieszenia:

    - wahaczy, sworzni, drążków i końcówek drążków kierowniczych

Nasza firma zajmuje się wymianą olejów i filtrów w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusach. Renomowaną marką w naszym serwisie jest CASTROL, posiadamy również inne oleje tj. ELF, LOTOS, MOBIL, oleje hydrauliczne, przekładniowe i inne. Mamy doskonale wyszkolonych mechaników pracujących od lat w swoim zawodzie. W ofercie posiadamy również kosmetyki i akcesoria samochodowe.

 

Wybierając olej do swojego auta, należy kierować się przede wszystkim przebiegiem i stanem silnika. Nawet najlepszy olej o rzadkiej konsystencji nie będzie odpowiedni do starego samochodu, a mineralnym w żadnym wypadku nie należy zalewać nowych silników.

Współczesne oleje silnikowe należy klasyfikować przede wszystkim pod względem gęstości. Najrzadsze są oleje syntetyczne, pośrednie półsyntetyki, a najgęstsze mineralne. Pozostałe cechy wynikają z rozmaitych dodatków i technologii stosowanych przez ich wytwórców. Na rynku coraz więcej mamy także specjalnych produktów dedykowanych do silników zasilanych gazem LPG lub olejem napędowym.

Należy pamiętać aby wymianę oleju przeprowadzać regularnie, co 15 000 km lub raz w roku. Jeżeli samochód przez cały czas jeździł na syntetyku, a właściciel nie zaobserwował, aby go ubywało, przy kolejnej wymianie powinien zastosować ten sam olej. Z biegiem czasu zmiana jest dopuszczalna, ale tylko z oleju rzadszego na gęstszy. Syntetyk zmieniamy na półsyntetyk, ale nigdy nie robimy zamiany w drugą stronę.

Duży przebieg silnika nie oznacza wcale, że należy zalać do niego olej mineralny, zwłaszcza, jeśli jego producent tego nie zaleca.

Szczególnego traktowania wymagają jednostki wysokoprężne, które podczas pracy wytwarzają dodatkowe zanieczyszczenia np. w postaci sadzy. Co prawda większość z nich w czasie jazdy wydostaje się przez układ wydechowy, ale część trafia też do oleju. To zmniejsza jego płynność i utrudnia smarowanie silnika. Dlatego diesla warto zalać specjalnym olejem.

Copyright © 2013. Ara Serwis  Rights Reserved.